lördag 7 mars 2020

På slarv

Mitt hushåll är på dekis Först var det foten. Från slutet av spetember. Och då var det ju inte läge att städa. Och sen blev det lättstädat inför julhelgerna - då man ju inte heller städade så mycket i allt pyntet. Och så kom toasaneringen efter fuktskadan då man inte städar så stort heller. Eller åtminstone har man en ursäkt för att låta bli. Och igår blev det två veckors förlängning av upptorkningen.
Nå, visst veckostädar jag smått men ingen riktig grundstädning på ett bra tag.
Har dessutom projekt jag borde ta itu med - pelargon som ska omplanteras och källarskrubb som ska städas tex.
Men veckorna går och ingen sådan tid tycks komma. Har man två eller tre saker bokade varje dag blir det liksom inte av. Inte för mej.
Men nu ser jag en dag inom en nära framtid - inkommande tisdag. Vill ha den obokad kvar för att ta itu med mitt hem. Brukar betyda så mycket att i lugn och ro få se efter vad som behöver göras. Så please - ingen bokning inkommande tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar