tisdag 16 juli 2019

Mysigt värre

Oj vad det är trevligt att vara på kollo när mina trevliga grannar är på plats! Där vistas vi sida vid sida på våra små tomter. Kan byta nåt ord, kan sitta tillsammans och samtala längre, ibland dela matstunder och kaffestunder. Höra ljud från den andra  tomten och ändå kunna vara privat. Perfekt.
Låna saker av varandra, hjälpa varandra praktiskt (närmast jag då som lånar och får hjälp).
Tex fick jag låna vattenspridare så min torra gräsmatta fick en välbehövlig dusch. Och hade nån som skulle ha reagerat om jag skulle ha fallit ner från stegen när jag målade på min veranda.
Kommer det gäster introduceras de över tomtgränsen. Dina vänner är min vänner.
Hade några riktigt bra dagar och for hem till stan med skörd och den första blombuketten ur rabatterna.
Och - terrasslivet på kvällen tar sej - så pass mörkt nu att man med behållning tänder ljus i lykta.
Far på nytt på fredag - då blir det fest på grannens altan. Och min gitarr plockas fram.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar