onsdag 10 juli 2019

Då går jag...

Jag kom mej faktiskt ner i min källarskrubb idag. För att ordna, utgräva och - om möjligt - få bort nånting. Det behövs utrymme där - också.
Och ngh hittar man saker när man rotar i en källarskrubb.
Vad säjer ni om tre fina julgransfötter (en fjärde finns på kollo) hos en som inte haft julgran på jättelänge.
Har ni märkt att läder är evigt? Det finns massor med handväskor i min källare. Ser nästan lika ut allihop - har haft samma väsksmak ett bra tag. Så fina att jag bara inte kan göra mej av med dem.
Gamla brev - när ska man göra vad med dem?
Fina flaskor. Kanske nån som kunde loppas - men det blev inte aktuellt idag.
Tapetruller i massor. Nåt dagis som vill ha?
Många superstora riktiga watthögtalare finns där också - nån som behöver?
Och mig till heders må nämnas här på slutet att en del saker kom med upp ur källaren. Saker som ska granskas, piffas upp och antingen loppissäljas eller tas till Hoppets stjärna. Och i nåt enstaka fall - kastas. Vad säjs om retroskrivbordslampan och reseskrivmaskinen (tangentbord och printer i ett).
Och sorterat blev det - nu ryms julsakerna på ett sätt som gör att det är bekvämt att ta upp dem sen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar