fredag 21 juli 2017

Ernst för alla?

Vi har ju igen en säsong med Sommar med Ernst. Som far runt och planerar (det är mest andra som jobbar) det mest underbara hus vid vattnet.
Men på nåt sätt är jag inte lika engagerad som tidigare. Börjar Bäst före närma sej? Eller är jag bara mätt? Tycker inte ens att de smarriga citaten duggar lika tätt som förr. Men trots det älskar jag ju att se förvandlingen av ett ordinärt hus till något alldeles underart. Och visst älskar jag ännu hans iver och glädje över det han åstadkommer.
Igår kom jag också att tänka på hur han ter sej inför de män som ser på programmet. Dels må de ju vara störda av hur enkelt allt går för honom. Men framför allt - nog må ju en händig handfast karl tycka att han är knapsu! Det var nåt han gjorde igår - nåt hampaband som han knöt fast med såna myskommentarer att jag kan tro att det inte satt i karaöron.
Eller så gör de som jag - tar till sej av goda idéer. Vet nog också kvinnor som inte klarar av honom.
Jag gillar - men skulle gilla ännu mer om han skulle gå tillbaka till det småskaliga som han sysslade med i början då det hela hette Sommartorpet och det faktiskt var ett torp av den storlek som man kände igen. Och då han själv jobbade i sitt anletes svett och inte bara band små läckra hampaknutar.




1 kommentar:

  1. Tjaa-a... Jag har inte nånsin klarat av "Jag är i TV-attityden" som han odlade i början: titta in i kameran och le, minst varannan minut... Tittar inte nuförtiden så jag vet inte hur han utvecklats.

    SvaraRadera