torsdag 6 juli 2017

Det bästa just nu - att rensa ut

Att det kan vara skönt att bli av med saker. Men det vet ni väl redan ni kloka människor som är bra på sånt. För en samlare och tillvaratagare som jag är tröskeln hög. Man kan ju behöva... På senare tid tycker jag ändå att jag har blivit litet bättre på att göra mej av med saker - en nödvändighet.
Och det känns så skönt! Som en börda som har lyfts av.
Nå, nu ska ni inte tro att det är några storverk som utförs här. Det handlar nog om de små stegens sanering. Som det där med en sak ur skrubben varje vecka,
Men inte är det riktigt illa - jag har via Roskalava blivit av med ett modem, mina trådtelefoner, en massa sladdar och högtalare (tom ett par stora "watthögtalare"), plastjulgranen och nu senast idag min samling miniflaskor. Den sistnämnda förstår jag mej inte riktigt på. Jag har aldrig använt nån miniflaska själv och är inte speciellt intresserad av att samla på dem heller. Men massor fanns det. Och det är som med allt annat - nån tänker slänga och jag säjer att jag kan ta. Och Sundomstugan har plats. Så idag var det den som blev ett stort antal flaskor lättare.
Det finns nog en hel del som kan städas bort ännu. Och jag tycks vara på G. I källaren blir fröjd när jag börjar städa in saker i de hyllor som blev tomma. Grejt! Och Roskalava är toppen - bättre att ge bort åt nån än att lägga till nån avfallsstation.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar