måndag 23 januari 2017

Hälsomätare

Jag har väl alltid tyckt och trott att mitt blodtryck och min puls är på högre sidan. Jag "känner av hjärtat". Ifjol hade jag en mätare lånad från Hvc och lämnade in rapport efter en veckas mätning. Stora kast - men ändå så bra att inga åtgärder vidtogs.
Idag köpte jag en egen mätare - en Omron. Och det var ju spännande att testa den. Med 5-10 minuters mellanrum. Stora kast men på högre sidan. Trycket inte katastrofalt men pulsen +/- 90. Borde nog vara lägre.
Nå - nu ska jag börja mäta på riktigt. Typ på morgonen. I lugn och ro på morgonen. Så får vi se då.
Jag orkar gå långt, jag orkar jumpa men vet nog att jag blir andfådd och svettig fort vid vissa rörelser.
Nå men bättre att mäta än att sticka huvudet i sanden. Får ta en diskussion med min läkare när hon ringer efter blodproven i början på nästa månad. För jag "känner av hjärtat" och kan tänka att min dåliga sömn och höga puls hänger ihop. Vad som är orsak och vad som är verkan vet jag inte.


Inte mina värden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar