söndag 10 januari 2016

Var barmhärtig

Jag är bra på att sticka. Och bra på annat handarbete också. Och pyssel. Jag har bara kommit av mej. Det började när B var sjuk och sen har det fortsatt.
Tyvärr har det gått så illa när jag har försökt komma igång att jag har satsat på sånt som jag inte har haft tålamod med. Eller kanske trott att jag inte kan. Och då har intresset falnat.
Finns nu ett vantpar där en tumme saknas, ett par med för korta tummar -borde fixas, ett par där jag fastnade på hoptagningen. Härom dagen skulle jag börja på ett nytt vantpar - julgransvantar. Och tröttnade på det oregelbundna mönstret efter ett par varv. Då fattade jag det kloka beslutet att jag nu måste vara barmhärtig mot mej själv och pruta på ambitionerna. Nu ska det stickas sånt som inte kräver så stor koncentration. Ska gå att göra framför tv-nyheterna. Jag måste lirka med mej själv för att komma igång. Sen ska det nog bli fina mönstervantar. Och annat stickat, virkat och sytt.
Och pyssel med värmeljuskoppar, skumpakorkar och Biltemas trästickor. Leve pyssel och handarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar