tisdag 29 december 2015

Motion

Hitta en motionsform som du gillar. Gör motionerandet till en vana. Är du riktigt lycklig blir vanan ett behov.
Jag tycker det är dit jag har kommit. Förmiddagspromenaderna har blivit ett behov. Med eller utan stavar. Nästan varje dag som inte innehåller någon annan form av motion. Alltid samma rutt. Mina älskade småhuskvarter och Arboretum. Med telefonens kamera i beredskap. Ca 45 minuters vandring. Ca hälften av det antal steg som rekommenderas per dag.
Idag kändes det så starkt att jag lämnade bort morgonfilmen. -10 grader,sol, rimfrost. En naturupplevelse! Rosig om kind kom jag in och fick så småningom en rykande kopp kaffe. Livskvalitet! Fortsätter det så här lär ni nog få se många bilder från småhuskvarteren/Arboretum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar