onsdag 30 december 2015

Äntligen plast!

Som jag har väntat! Och larmat. Och samlat. Men gett upp när inget hände. Och nu händer det! Vi ska få börja samla in plastavfall separat. Plats som ska återvinnas - inte brännas!
När jag köpte torpet började jag spara allt mitt plastavfall på vinden. Och bara väntade. Och frågade runt. Och hade radio Vegas reporter som gjorde en "juttu". Minns att hon beskrev mina samlingar som duvor i taket - upphängda plastkassar med platsburkar i. Måste ge upp och bestämma att avfallet skulle köras till Stormossen. Också då med en Vegareporter. Ett helt bilsläp fylldes och reportaget gjordes både på torpet och på Stormossen. Vad det skulle vara skoj att höra de här två reportagen nu.
Efter det har jag snällt lagt allt i brännbart. Och fått vara med i Tv som sorterare - med kamera och reporter på min egen gård. Och så skrev jag i skolbladet om sortering.
Förstår ni nu att sortering ligger mej varmt om hjärtat.
Nu väntar jag med spänning på var plastinsamlingsställena ska komma. Och ja - naturligtvis börjar jag redan spara alla tomburkar och annat lämpligt plastmaterial. Gör du sammalunda! Vi har inte råd att bränna upp (eller ännu värre - dumpa) dyrbart råmaterial!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar