söndag 11 januari 2015

Gillar gruppen

Jag brukar påstå att den trevligaste Fb-grupp jag är medlem i är korsordshjälpen. Den nyttigaste gruppen är gruppen Studiehandledare. Där finns ett stort antal studiehandledare och därmed jämförbara från alla utbildningsstadier - grundutbildningen, andra stadiet, yrkeshögskolor och universitet. Och vilken expertis! Tänk att få diskutera små och stora saker med folk som kan eller är beredda att ta reda på. Och många kan delta eller ta del - utan att behöva ringa/maila kors och tvärs. Och åtminstone jag är nog ganska så ocensurerad  i gruppen - ställer vilka frågor som helst.
Kom att tänka på gruppen idag eftersom jag är involverad i en diskussion som i huvudsak fördes mellan en universitetsrepresentant i södra Finland och ett antal studiehandledare i Österbotten. Toppen!
Och så kom jag att tänka på nästa år då jag förmodligen är pensionär och helt bortkopplad från aktivt studiehandlederi. Jag vill ju vara med i gruppen fortfarande. Och (gnuggar illmarigt händerna) - det kan ingen hindra mej från. Det är jag som har startat gruppen och jag tror att jag är den enda administratören - hehe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar