fredag 9 januari 2015

Att bli sedd

Jag tror jag är privilegierad. Som i min ålder får nya vänner. Jag har berättat om mina "systrar i sorgen". Nu vill jag  mena att jag har en ny vän till. En person som jag mötte i en grupp och där jag märkte att det synkade. Vi har chattat smått och igår var vi på "pratpromenad". Min vana trogen - kanske med ålderns rätt också började jag med att intervjua - och lyssna. Om vem hen var och hur livet var just nu. Och förstås poppade studiehandledaren också upp. Vi promenerade in i mörkaste Vasklot och pratade på. Hade en tidsram för vår vandring. I något skede talade jag om att vi skulle vända. Nä, sa hen , vi har ju bara talat om mej ännu - nu ska jag fråga om dej. Vilken härlig känsla. Denna unga människa tog sej an mej. Det kändes fantastiskt. Att bli sedd av en ny person - en person var intresserad av mitt liv. Jag upplevde att vandringen gav mersmak och jag hoppas det blir fler pratpromenader. Tack.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar