söndag 29 september 2013

Enstöringen

Jag tror att jag i år är sämre på att ta mej ut bland folk. Ifjol nästan tvingade jag mej - ofta nog för sakens skull. I år tillåter jag mej att vara hemma på kvällarna.
Men jag har mycket program som är inbokat. Så mycket att det nästan stör kontakterna med vänner. Tex har flera vänner bett mej komma och äta lunch men vi tycks inte få till det. Jag har varje gång nånting annat. De kommer säkert snart att tröttna på att fråga.
Jag umgås mest med folk via Facebook nuförtiden tycker jag. Och det betyder att jag fysiskt väldigt ofta är ensam. Torparlivet i sommar har ju också till hundra procent varit ensamliv. Jag håller på att bli en enstöring!
När jag tänker bakåt så var det ju nog så medan B levde också - väldigt uppbokad var jag - och sen umgicks jag med honom. Men då var vi åtminstone tvåstöringar...
Mig till heders ska nämnas att jag faktiskt ikväll ska gå på bio med en väninna - sökte biosällskap via Facebook och hon nappade. Och om någon vecka far jag till Umeå på kryssning med en annan väninna. Bussiga Sippan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar