tisdag 22 januari 2013

Moster Milda fyller 60

Så står det i mitt tentdagsexempel till mina abiturienter. Jag försöker ge dem tips hur de ska strukturera sina 3 läsveckor inför skrivningarna. De första oprogrammerade läsveckorna nånsin. Försöker hjälpa dem så att de får nåt gjort inför skrivningarna men också så att de inte drunknar i läsandet. Att de förstår att de behöver frisk luft och sociala kontakter tex. Och då kommer moster Milda in i bilden- hon representerar det faktum att de också nu är en del av sin familj och att det kan hända saker där också en abiturient förutsätts delta. Och moster Mildas 60-årsdag är en sån sak  - hon kan inte rå för att hon fyller just under tentläsningen.
Det som jag egentligen vill skriva om är att moster Milda har blivit så ung. I dagens läge är hon yngre än jag själv. När jag lånade henne första gången var hon en gammal tant. Men där kan jag inte uppdatera. Abiturinternas moster Milda fyller 60!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar