måndag 28 januari 2013

Man har dock haft eleganta

Skor alltså. Vackra skor är något som tilltalar mej. Nyinköpta skor brukar få "bo" på orgelpallen ett bra tag bara för att jag ska se dem och njuta av dem.
Tidigare var skoreor fest. Alla skor passade min smala fot. Jag hade klack, jag hade pumps . jag hade fina lackfestskor. You name it.
Numera kollar jag en och endast ensak - är de tillräckligt breda. Nåja en sak till - de får inte bli världens systerdojor trots att de är breda och bekväma.
Det som är skillnaden mellan förr och nu är hallux valgus. På vänstra foten mest. Så det är den som bestämmer. Konstaterade att mina nyköpta promenadskor bara blev vänsterprovade i butiken. Högern glömde jag bort - men den passade nog. Mina gamla är nog helt ok men de har blivit så fula av att hallux har trängt på.
Biträdet i fredagens skobutik var väldigt engagerad i min fot - hon var ju kosmetolog som hon sa.
Skorna blev köpta med 30% rabatt och pryder orgelpallen ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar