fredag 5 oktober 2012

Skäms - eller...

Igen stod han där...Han som talade ett språk jag inte begrep. Han som hade en handskriven lapp på finska (?) med en text där han berättade om sej och vad han ville. Och han hade redan börjat gräva i sin ryggsäck efter det han tydligen ville sälja åt med. Men då hade jag redan förhärdat mej och sa ei och visade att jag inte är intresserad och inte tänker köpa något av honom. Skäms på många sätt. Jag går in i min ombonade lägenhet och han ska ut i regnet igen. Med sin nöd. Men jag klarar bara inte av att ge allmosor i dörröppningen. Och inte att man ringer på min dörr och tigger. Betalar nog gärna till insamlingar och så. bara jag tror på att de går till saker jag kan lita på. Kanske fel men så är det. Skulle hellre ha bjudit in mannen på en bit mat men det gör man ju bara inte. Förlåt mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar