lördag 6 oktober 2012

Sjödén-häxa




Börjar bli gråhårig. Det har hänt mycket den senaste tiden. Eventuellt påverkat av det jag har varit med om. en kroppens reaktion. Det blev så tydligt senast när jag var hos frissan. Och frissan berättade att de grå hårstråna kommer att vara styvare än de röda. Och då bestämde jag att jag istället för att sörja att mitt varumärke, mitt röda hår, håller på att försvinna så ska jag tänka på det nya med glädje. (Och det har ju funnits tider när jag har hatat min rödhårighet också -"punatukkaiset ei pääse taivaaseen", "Rödluvan").
Nu ska jag tänka positivt på ett grått/silvervitt strävt hår och göra mej till en Sjödén-häxa. Ni vet Gudrun Sjödén - kläder för unga, mogna, äldre och gamla. Kläder utan tantvarning. Kläder ofta i varma och kraftiga färger. och modeller (tex Gudrun själv) med grått/vitt utslaget hår. Sån ska jag bli! Med klös! Och mycket färg ska jag ha för min hy blir inte mera färgstark än vad den är idag. Kanske jag tom någon gång vågar mej på en tomteröd klänning, något jag alltid har längtat efter.

1 kommentar:

  1. Sen vet ni väl att Gudrun Sjödén öppnar en riktig butik i Hesa. Väntar så!

    SvaraRadera