måndag 15 oktober 2012

Framtidens skola för mej?

En intressant tanke kopplade till temat för lördagens fortbildning - framtidens skola. är det nåt för mej? För mej som efter detta läsår jobbar två eller tre år till om jag har hälsan. Och jag kom nog till att ja, framtidens skola är nåt för mej! Jag kommer nog alltid att vara skolintresserad. Kommer att följa med, kommer att vilja veta hur den nya läroplanen fungerar. Och - säkert kommer jag att smyghandleda bekanta efter pensioneringen också. Och då får jag ju söka småjobb som datalärare. på vuxeninstitut. Lära ut Facebook och Dropbox för seniorer tex. Har ett tålamod som Gummi arabicum när det gäller att få folk att njuta av datorer.
Det att jag tänker på slutet av min karriär har ju nog att göra med att jag inte har så många år kvar i jobbet och förstås mitt deltidsjobbande. Men jag tror nog också att det har att göra med ett bokslut som jag upplever att jag gör efter B:s död. Allt sätts under luppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar