söndag 12 juni 2011

Rens och klipp



Jag har blivit påverkad av mitt evinnerliga rensande och klippande i Sundom. Kan inte låta bli att se på andras motsvarigheter. Det rycker i renshanden när jag ser ett rosensnår fyllt av ogräs, en buske där gräsväxtligheten skymmer själva busken och när jag ser en allmänt ovårdad trädgård. Tänk att man inte sköter det gröna man har omkring sej i stan! Eller - tänk att staden inte har råd att sköta parkernas buskar. Det är ju värsta tiden nu när det gäller gräsmattor, så fort man vänder ryggen till kommer maskrosorna upp med sina frodiga blad - och det ser såå ovårdat ut. Sån pedant man har blivit sen man blev jordägare!

2 kommentarer:

  1. Kanske du har det i generna att det ska vara snyggt och fint i trädgården? Jag minns din farmors fina trädgård, så vacker den var som en park!
    Ha en bra dag!
    Hälsningar Margareta

    SvaraRadera
  2. Trädgårdspedanteriet tycks inte ha spritt sig till stavningskontrollen.

    SvaraRadera