onsdag 4 maj 2011

Televisionens död




Jag vill påstå att utvecklingen kommer att leda till televisionens död. Det finns ingen som betalar TV-licensen i den form vi har den nu. Den generation som växer upp nu, säj de som nu är 20+ är så vana att ta in allt via sin dator - nyheter, filmer, musik - att jag har svårt att tro att de ska idas betala TV-licens. De tar ner allt från nätet och hyr filmer om det är det de är ute efter. Och det har ju också att göra med att man vill se program när det passar och inte nödvändigtvis när de sänds. Fick vatten på min kvarn när jag just konstaterade att Finland-Tjeckien-matchen går direkt på Arenan. Och jag måste nog erkänna att jag många gånger när jag drar igenom programguiden utan att hitta nåt att burka blir fundersam. Vad gör jag med TV-kanaler. Har faktiskt funderat om det skulle vara dags att lägga bort Sverigekortet när FST5 som kompis får en Sverigemix... Och nu när jag har datorkoppling till TV:n. Sen tycker jag ju fortfarande att det borde införas en medieavgift som man betalar oberoende om man ser sändningarna via TV eller dator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar