tisdag 23 november 2021

Inte klart?


 Igen strulade det till sej när jag skulle betala inköp i närbutiken. Den butik jag passerar på min morronpromenad och där jag anser att jag ska kunna betala med min telefon. Bekvämt att inte ta med kort eller plånbok.
Har hänt tidigare att min betalapp, Pivo, inte har fungerat och jag har varit tvungen att lämna inköpen och gå hem efter kortet för att få betala. Senast tog det månader innan Pivo började fungera igen.
Nu fungerar den så till den milda grad att det räcker med att öppna telefonen för att betala.
Nå idag inte. Kön växte och jag var ren beredd att gå hem efter kortet när betalningen plötsligt gick igenom.
Den unge mannenn i kassan var lika glad som jag men har tydligen erfarenhet av att det inte alltid går som på Strömsö med appbetalningar för han sa att han inte rekommenderar.
Ja, ja - är det nu så att jag är för modern? Tekniken hänger inte med mej. Eller är det Pivo som det är strul med? Kanske Mobile Pay skullle vara säkrare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar