tisdag 21 januari 2020

Lat, klok eller bara bekväm?

Jag känner så tydligt att allt har dragit igång nu. Och måste erkänna att det känns aningen tätt. Skulle jag inte ha mina fredade skulle det bli stress.
Nu undrar jag  - är det så att jag vande mej vid ett mera obokat liv när jag var fotkonvalescent. Det var dock tre bokade saker jag tog bort då. Jumpa, stavis med gänget och kören. Ack så nyttiga saker!
Men när man lägger till allt annat (datastöd, kyrkmöten,föreläsningar tex) och har fler bokningar per dag så blir det litet tight. Svårt att få in det där spontana.  Och det är ju inte så att jag inte vill ha sysselsättning - skulle bara inte vilja ha så mycket som är låst och bokat. Men eftersom jag inte ser  vad jag skulle ta bort är det väl bara att gilla läget och ta ut ledigsvängarna  helgerna. Jag klagar inte men undrar om jag blev påverkad av den lugna konvalescensperioden. Då jag inte ens behövde göra några stordåd i hemmet. "Inte behöver man ju när man har nyoperead fot".
Kanske jag vänjer mej vid bokningarna.
Gläds åt stordåden jag klämmer in mellan uppdragen. Mot bokhylla och garderob!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar