måndag 23 september 2019

Medicinlista

Du ska ha alltid ha med din medicinlista. Den behövs i kontakt med vården.
Ja, och det måste jag tydligen ha eftersom vården inte använder sej av Kantas receptlista.
Kan förstå det nog - där kan finnas gammalt som hänger med plus att jag kanske använder mediciner som inte är på recept som också behöver nämnas.
Brukar snoka efter en Oma Omakanta-sida alltid då och då. En sida där jag själv kan skriva - tex mina mediciner - en sida som kan öppnas av vårdpersonalen. Har inte lyckats hitta nån ännu.
Följaktligen - gammaldags medicinlista skrivs (har nog en lista i min Medical ID också). Tänke få en fin lista så jag bad om en på apoteket. Den svenska var två A4-papper, den finska litet mindre (se bild) - men inget man har i plånboken. Hur gör ni med medicinerna?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar