fredag 20 september 2019

Eftertanke

Såhär mindre än en vecka före operationen finns en del tankar.
Är operationen onödig? Jag har ju inte värk mest hela tiden. Jag kan gå normalt bara jag har skor som inte tränger.
Ska jag verkligen invalidisera mej för resten av året för det här?
Nyser som besatt - förkylning på gång?
Det molar i en tand - en infektion?
Flera bekanta har  rapporterat om misslyckade operationer i sin bekantskapskrets.
När jag berättar vem som ska operera märker jag ofta en reaktion- som inte är positiv.
Men
Min hallux går inte tillbaka och stortån påverkar småtårna. Plus att det nog värker ibland.
Troligen är nysningarna en allergireaktion. Men helt klart måste jag följa med.
misstänker att tandmolandet har att göra med tandgnissling - det är en litet ostadig tand.
De av mina egna bekanta som har genomgått operationen är nöjda
En läkare som har varit ortoped hela sitt liv må väl klara ingreppet.
Jag väntar inte på nåt under. Jag vill bara kunna gå som nu och få skor på fötterna.
Dessutom fick jag en bra tanke av väninnan. Nu kör du utan att tveka. Du har satt dej i taxin nu och vet vart du ska. Då funderar du inte mera.
Plus att jag har en väninna som kommer med sån positiv feedback på sin dagkirurgiska fotåtgärd att man blir riktigt positivt nyfiken.
Slutklämmen är - det blir nog bra det här.

Min egen vänsterfot före

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar