fredag 5 april 2019

Fantastiska Facebook!

Igår på stavgångspromenaden såg vi en rullstol nerkörd i ett dike. Snygg och prydlig med en grön kudde i. Kan inte ha legat där länge.
Tankar och funderingar kring vad som har hänt. Ingen människa i sikte.
Nåväl - jag tog bild och la upp på Facebook. Både min egen uppdatering och i gruppen Puskaradio Vaasa.
Det tog inte länge förrän någon i Puskaradio taggade ett par namn - som sen visade sej vara föräldrar till en ung man vars rullstol hade blivit stulen. Och körd en bra bit om jag fattade rätt.
Försåg pappan med en karta över området och vad jag förstod så kom stolen till sin rätta ägare. Hade också en privat chatt med pappan.
Fantastiskt säjer jag! Att på kort tid reda ut en sån där sak. Hur skulle man göra det utan modern teknik - och utan ett stort nätverk.
Sen kan man ju fråga sej vad det är för dårfinkar som stjäl en rullstol och kör den till skogs. Hoppas de också är medlemmar i Puskaradio så de får läsa kommentarna till mitt inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar