lördag 25 augusti 2018

Som andra

På väg till kollo ser jag många andra som är på väg att göra detsamma som jag. Fira villa-avslutning.  Folk med kylväskor,  bilar packade för veckoslut.  Och väl framme märker jag att trafiken på kollo-området är livlig.
För en gångs skull gör jag som andra.
Allt i skick här och grannens gräsmatta har börjat skifta i grönt.  Regnmätaren full. 44 mm.
Tyvärr är marken helt mjuk efter regnet.  Sjunker ner som på midsommar.  Är alltså fånge på fortet.  Nä kan nog röra nej längs husväggen men inte lär det bli nåt vidlyftigare trädgårdsarbete idag.
Trevligt att vara inne också.
Dessutom mycket med maten. Snart mellanmål för att jag ska hinna med supè  före korvgrillningen under gemenskapsstunden på allmänningen.
Går ingen nöd på mej och solen skiner och planteringarna verkar ha klarat sej.  Men ska jag vara riktigt ärlig skulle jag lika gärna ha varit i stan och njutit av balkongliv.
Bra så här och trevligt blir det att illuminera. Och njuta av naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar