onsdag 22 augusti 2018

Solgrönt

Ligger i soffan och njuter av solljuset som silas genom apostlaliljans blad.
Njöt av det gröna solljuset på promenaden. När jag fick lämna det hårda solljuset på trottoaren/cykelvägen och kom in i det gröna i Arboretum.
Märkte det så tydligt på kollo igår och i förrgår när jag fick plantera i min nya mull. Grönt solljus är mer än solljus. Det lilla äppelträd jag planterade gav mej en underbar upplevelse av vila. Sol genom bladen.
Jag hann få ner en hel del bladgrönt på två dagar. Fick plötsligt en gård som kan kallas trädgård. Inramad av måbärshäcken. Nåja, häck och häck. 200 sticklingar nerstoppade i rad runt tomten. Gjorde mycket.
Och dessutom allt annat. Fick under gårdagen växter från höger och vänster.
Märker att det hotar bli som det var på torpet. En glad blandning över hela området. Nyttoväxter, prydnadsväxter, perenner, buskar och träd. Bara där det känns bäst.
Hade nog en plan från början men sen bara blir det. Kanske bra det med.
Nu behöver vi regn, min trädgård och jag. Sticklingarna och gräsfröna jag strödde ut behöver det kanske mest.
Två glada överraskningar i odlingslådorna - lejongapen och solrosorna. Säjer wow.
Nimim. Lycklig trädgårdsägare med en rådbråkad kropp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar