torsdag 29 mars 2018

Mindre och mindre

Då jag bytte köksinredning fick jag mindre utrymme för mina kärl. Blev ett pusslande.
Då jag bytte ursprungliga gröna kylfrysen till ny för ett stort antal år sedan fick jag mindre utrymme. Har numera ett litet frysskåp på balkongen också.
Då jag nu bytte fick jag ett större skåp men en mindre frysdel. Det är så sa de som sålde. Panik nästan när jag skulle ha in allt. Och balkongfrysen fylldes. Dessutom är hyllorna nu just placerade så att inte en flaska ryms stående. Men det får väl bli nån omorganisation när påskmaten är äten.
Men det är nog litet kritiskt då man betänker att vi är i slutet av säsongen.
Ännu en sak blev mindre. Och det hade jag inte noterat i butiken. Lådan under spisen - där jag har förvarat en mängd ugnsfat - den är minimal. Säjer minimal.
De anser tydligen att jag ska göra mej av med mitt överflöd och dessutom sluta att odla och leka hamster. För det är ju bär som fyller min frys. Buu, vill inte!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar