måndag 19 mars 2018

Fyra brev

För det mesta är det reklam som kommer med dagsposten. Därför litet speciellt när det idag kom 4 brev (skulle kanske heta fyra brevpost i Sverige). Så specielllt att jag vill dela med er.
Det första brevet kom från Vasa elektriska som visste berätta att de tar i bruk ett nytt faktureringssystem vilket betyder att faktureringsrytmen kommer att avvika. Check.
Det andra var en inbjudan från min bank. Inbjuda till en placeringskväll. Borde kanske gå med tanke på att min lilla experimentplacering i fonder hittills har lett till att jag har gått på minus. Är man försiktig, eko- och hållbartänkande blir det väl så. Må fundera.
Det tredje kom från disponentbyrån. Handlade om EU:s nya bestämmelser om personregister. Ett ärende för disponenten men berör också styrelsen. Torde vara samma stuk som det jag ska skolas i imorron via SFS - föreningars medlemsregister. Ett tu tre kan jag mer än disponenten. Bäst att ta med brevet på skolningen.
Det fjärde slutligen kom från Telia som glatt berättar att de uppgraderar mitt telefonkonto - både med hastighet, datamängd, talminuter, sms-antal - och förstås månadspris. Jag vill inte ha 600 minuter/600sms. Det räcker så bra med200/200 som jag haft. Använder sällan den kanalen att jag ringer/messar och gör jag det gör jag det via Whatsapp eller andra gratisformer. Klarar mej med den surfhhastidhet och den datamängd jag har - kör dessutom på wifi då jag är hemma. Inte mer än 2 e till per mån - 17,90 blir 19,90 men ogillar ändå. Vill ha det jag har beställt! Det enda billigare är nu att betala per minut och per sms - det får bli vid det de föreslår. Med ett ogillande.
Att sånt en måndag när posten kom. Imorron kommer ingen för då är det tisdag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar