fredag 18 november 2011

Lusse brud


Vad är det med Luciakandidaterna i år? Eller ska jag kanske säja Brages Luciakandidater för det är de enda jag läser. Den ena vackra unga tjejen efter den andra presenteras i Bladet och ännu har jag inte fått läsa om en enda som skulle tycka att hon vill bli Lucia för att det är så fint att glädja ensamma, sjuka, att se barnaögon tindra av allt Lucia och hennes följe bjuder på. Nej, Lucia vill man bli för att man tycker om att uppträda! man tycker det är så trevligt när det är hästar med i följet. Och i bästa fall - att man tycker det är så stämningsfullt med Lucia. Vilken egotripp! Men ännu finns det hopp om att nån ska känna att den har nåt att ge, inte bara få, om den ställer upp som Lucia. Alla kandidater har inte presenterats ännu - tror jag... Nästan så jag borde rösta om det kommer en sådan. Tack och lov kommer ingen att märka varför Lucia ville bli Lucia - hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar