tisdag 30 augusti 2011

Bilen hej,hej



Igårkväll när jag satte mej i min bil som hade stått oanvänd några dagar tyckte jag att den luktade rent av illa. Smutsig och  instängd. Idén föddes. Här ska städas bil! Inuti. Men klockan blev nästan 17 innan det blev aktuellt. Så oläckert var det tydligen. Och när jag väl skulle dammsuga fanns det ingen ström i motorvärmaruttagen! Men my hero Bo var på plats och pilade efter min kabelvinda som fanns i hans garage. Och nu är jag nog nöjd! Fräsch och ren - stenarna på golvet borta, fläckarna bortputsade, insidan av fönstren tvättade och som kronan på verket - Johnsons Pled på frontpanelen. Tänk att jag inte gör sånt här! Undrar om jag nånsin har städat den här bilen... Och jag som städar så mycket inne hos mej, alltså hemma... Nu skulle det gälla att få bilen tvättad utanpå också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar