lördag 20 augusti 2011

Dockskåp 1 och dockskåp 2


Har sedan tidigare ett stort "heimlaga" dockskåp som jag har inrett - delvis med egen tillverkning och delvis med Indis´kas möbler. Men det är ändå på hälft - lister saknas, belysning saknas och arbetsrummet är väldigt torftigt. Nu gick det inte bättre än att jag fick ett dockskåp till i sommar. Svägerskans gamla. Köpt, litet mindre än nummer 1. Mera i Lundbystorlek. Det gav mej sån inspiration! Har inte gjort ett skvatt ännu annat än att jag har demonterat det, fått en liten såg, lånat trevliga dockskåpsböcker, samlat material och hittat bloggar om dockskåp. Ja, och så det senaste - anmält mej till en träslöjdkurs på Arbis, Trä för damer. Där ska jag enligt den välkomnande läraren få tillverka mina möbler. Det är på nåt sätt trixigt att såga på skrivbordet. Sågspån överallt. Så nu ska det hända. Båda dockskåpen ska jobbas med. Både väggar och golv och inredning. De största frågorna med det nya är nu huruvida jag ska ta upp mellandörrar och tillverka en trappa mellan våningarna eller om det ska få bli ett tillskåp med många separata rum. Och så golven - skulle gärna använda kontaktplast men hittar inga med lämpligt mönster. Kommer att öppna en sida för dockskåpen så får jag lägga in bilder efter hand som det händer nåt. So excited!

2 kommentarer:

  1. Var är min kommentar???

    SvaraRadera
  2. Nåja, jag skrev att du sku gå till Sinooperi och titta på scrap-papperet. Där kan finnas stuff både för väggar och golv.

    SvaraRadera