lördag 29 juni 2013

Busken

Den var en liten spirea först när jag såg den. När jag köpte torpet för ca 20 år sedan. Bra insynsskydd vid sittgruppen sa vi och lät den växa. Mor planterade blommor i ett stenparti nära busken och fina gjutjärnsgrillen hittade sin plats på en sten. Ännu viktigare insynsskydd blev den när vägen flyttades. Och den bredde ut sej. Och dolde allt vad stenparti hette. Och i sommar konstaterade jag att grillen hade blivit gömd inne i busken. Dags att tukta. Var trött efter gräsklippandet men bara litet... Och snart står jag med stora seckatören inne i busken och klipper. Och konstaterar att det finns en massa döda kvistar där inne. Och en grill. Kanske jag också hittar rester av stenpartiet. Frisera kunde man också göra... Och massor med grenar kommer det. Är bara en bit på väg men det verkar bli mer och mer så vem vet om inte busken tas ner till grunden ännu i sommar. Den är helt förvuxen. Så kan det gå när naturen tar makten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar