torsdag 27 juni 2013

Bra trådar brast

Tänkte just på hur många fina länkar som försvinner när en mångårig relation bryts. Tänker förstås på det att B inte finns i mitt liv mera. Och nu tänker jag inte på sorg och saknad och ensamhet utan på det att jag har förlorat någon som visste då mycket om mej efter alla år av delade förtroenden och delad vardag. Ingen vän har samma kunskap om mej. Ingen vän känner till så mycket om det dom finns omkring mej. Och ingen släkting vet heller allt det han visste. Ingen förstår det jag menar som han gjorde. Det krävs många år av liv intill en annan för att den kunskapen ska lagras. Och mot den bakgrunden kan jag helt naivt tycka att det är dumt att skilja sej. Och opraktiskt. Det tar tid att bygga upp nytt. Ja, jag vet.. inte är det ju bara sådär men just nu kan jag tycka så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar