lördag 15 juni 2013

Älskade kök

Har just vistats en längre tid i mitt kök. Och njutit. Och lagat mat. Det är ovanligt. Ifjol den här tiden var mat, ätande och matlagning väldigt problematiskt. Ångestfyllt kan man faktiskt säja. Och när jag sedan blev ensam i mitt ätande har det inte alla gånger blivit så fantasifullt. Och framför allt har det oftast blivit så att jag inte lagat större mängder utan bara för måltiden. Och fort ska det helst gå.
Men mig till heders må säjas att jag nog har ätit normal och hälsosam mat fast jag har ätit själv.
Men idag då. Inför morrondagens tjejträff på torpet vill jag ha allt klart. Fisksoppan kokad sånär som på fisken. Rabarbertott till efterrätt. Och drömtårta till kaffet. Och så rabarbersaft för välkomstskålen. Och när jag hade igång ugnen så passade det att laga köttfärslimpa. Som nu är klar.
Och oj vad jag har njutit. Och logisticerat för det är ju det det handlar om när man kockar.
Nu blir det köttfärslimpa med pepparsås o potatis. Smaklig måltid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar