torsdag 15 april 2021

Nyheter, mera nyheter

 Såhär i pandemitid har jag blivit ännu större nyhetskonsument än jag har varit. Och statistik visar att jag inte är ensam om det.
Jag väljer mycket noga för att det inte ska bli övermättnad.
Väljer bort alla långa pratversioner - väntar tills nån analyserar det som sagts. Har slutat se de här presstillställningarna - om det nu inte är nåt jag vill höra direkt.
Radionyheter jämna klockslag är bra för mej - de gånger jag råkar vara vid radio. Och speciellt Aktuellt 17 eller vad det heter det där halvtimmesprogrammet.
Och förstås Yles nyheter på TV - kl 18 och kl 21.
Och det som har blivit sån källa till bra info för mej - A-studio och A-talk. Imponerad av hur färska saker som ventileras av vad jag kan förstå de bästa experter vi har.
Och slaget efter 12 - ofta intressant tema. Speciellt livat brukar det bli när det är De äldstes råd som är i etern.
Sveriges nyhter följer jag inte egentligen alls men har upptäckt (ännu) en bra grej med att ha Freedome och få Tv4play. Där kan jag plocka nyhetsinslag per tema.
Och förstås så följer jag nyheter på webben. Och mitt eget Vasablad.
Nyhetsfreak - nå nej - det här handlar inte om så stor tid av min dag. Och jag tycker inte att jag drunknar. Försöker ta till mej saklig info för att kunna mota osaklig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar