söndag 25 april 2021

Feg och förtjust

 Jag brukar säja att det är tur att jag inte är med när de stora ekonomiska besluten fattas. Jag skulle helt säkert vara en bromskloss - för dyrt, för osäkert, vi har ju det som fungerar redan...
Så beter jag mej också med mitt eget - inte kasta, inte köpa nytt om det gamla inte går sönder. Och det må jag göra, det är bara jag själv som påverkas av det. Fast ibland kunde jag behöva omskakas litet, vet ju hur jag njuter av det nya när det väl är skaffat.
Minns att jag tänkte att jag säkert skulle ha bromsat busstationsprojektet. Och säkert skulle jag ha försökt bromsa Giga-Vasa också. 
Tur att det finns modigare människor än jag.
Och nu - nu när det händer saker på Giga-området är jag förtjust. Ser fram emot att det ska sysselsättas folk i Vasatrakten, att skolorna ska utbilda, att våra lediga lägenheter ska säljas/hyras ut igen, att Travdalen äntligen ska bli verklighet. Hoppas innerligt att det också ska gå att få liv i ruljansen i centrum och att busstrafiken ska få sej en vitamininjektion.
Allt detta trots att nog försiktiga och misstänksamma jag kom fram också efter att nyheten om Giga-starten kom. Osund industri - kemikalier från länder där människor arbetar under förhållanden som inte är så goda, Terrafame nämns - skräckisen.
Men nu får vi tro på att alla miljöaspekter ska tas i beaktande för att starten ska vara lika bra och miljövänlig som slutprodukten.
Heja alla idoga och modiga beslutsfattare i min stad!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar