tisdag 18 juni 2019

Gick på det

Ojdå - länge sen senast. Över en månad.
Idag gick jag på sånt som jag aldrig brukar gå på. Klickade in mej på ett erbjudande via Fb.
Testa Lumenes produkter lydde uppmaningen. Det är ju trevligt, produkter som jag använder och gillar. Ett sunt företag som vill veta vad jag tycker om dem. De kan ju inte vara ute efter att lura.
Sag och gjort - fyllde snällt i uppgifter om mej själv- telefonnummer och epost  typ. Dock inte min riktiga epostadress utan "skräppostadressen". Fyll i här om du vill vinna. Då drog jag öronen åt mej. Och såg raden med tidskrifter som tornade upp sej under det ifyllandet och då förstod jag att det var en fälla.
Min snälla Lumene har -eller har inte  eftersom jag avbröt - gett mina uppgifter till stora tidningshuset som nu kommer att bombardera mej med erbjudanden - på telefon och epost.
Nåt värre kommer väl inte att hända och jag blev igen påmind om att det inte finns nåt sånt som en snäll Lumene!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar