tisdag 24 april 2018

Loppisovana

Det är länge sen jag har skrivit. Beror inte på att inget har hänt - snarare tvärtom. Det händer så mycket att det nästan svindlar.
En sak som händer är att jag tömmer Sundomhuset på sånt som inte ska med till Kolonihuset. Och det är mycket det.
Inget körs bara sådär till Stormossen. Allt sorteras och portioneras ut. Katthuset, Hundgården, Hoppets stjärna, Röda korset.
Och nätloppisar. Och det är om det jag ska skriva egentligen.
Om hur jag gjorde bort mej igår när jag la upp mina omåttligt populära pinnstolar. Inspirerad av Marketplace på Fb la jag ut i flera loppisgrupper. På nåt sätt uppfattade jag att Marketplace är nån "takgrupp" som håller i fler trådar och som låter en grupp se vad som händer i en annan. Så icke - förstås. Det betydde att det tjoades från den ena gruppen efter den andra - folk som inte såg varann. Förklarade och ursäktade. Har gått redan - återkommer om det inte blir affär. Personliga meddelanden långt in på kvällen då jag ville sova. Konstigt nog verkade ingen bli ledsen - de bara accepterade. Tåligt folk här på Loppis.
Men aldrig mer ska jag lägga ut på fler ställen - finns nu också annonser jag tycker jag inte kan ta bort eftersom det finns kommentarer där.
Tips till er som sitter med gamla möbler - pinnstolar verkar vara it!
Och folk är ivriga - ett par har velat köpa en rottingstol som syns i bakgrunden på en bild. Och just gick symaskinen - hämtas imorron.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar