måndag 9 april 2018

Fel dag

Hade något så ovanligt som en depparedag igår. Var ensam hela dagen och det gav rum för tankarna. Och tankarna rörde det faktum att jag trodde det samtidigt var B:s och min årsdag (den första gången vi gick ut tillsammans - och det brukade vi fira) och den dag då han fick sin hemska diagnos (den dag jag alltid kommer att minnas varje minut av). Det här tillsammans gjorde att jag tvingades genom känslomangeln och resultatet var en dag av nedstämdhet. Sånt måste man ta.
Litet lustigt är dock att jag tog fel på datum. Jubileumsdagen är idag - den 9 april - Mikael Agricoladagen precis som det anstår en finsklärare. Och diagnosdagen är den 11.4. I övermorgon. 1983 resp 2012.
Vi ska tro att jag har tagit ut känslorna färdigt så att det får bli normala harmoniska dagar nu när de kommer på riktigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar