måndag 12 februari 2018

Bil - not

Min bil står tryggt (tror jag) under biltaket. Med motorvärmaruttag.
Men den står för det mesta. Jag vandrar på mina ärenden. Tar dramaten till hjälp för tunga saker.
Igår var den igång då jag var till torpet. Före det - ja, jag undrar hur länge den hade stått orörd.
Årsmodell 2006 - medkörd typ 47.000 km.
Men det är klart att jag ska ha bil. Jag ska till torpet, ska ibland köröva utanför stan, ska köra norrut och till folk som inte bor i stan.
Men att som jag hittills har gjort - fundera på ny elbil -det tror jag nog är litet bortkastad funderingstid. Fast det skulle locka med alla små finesser. Och kanske jag skulle köra i ren körglädje då.
Kommer mej väldigt sällan ut till butiker utanför stadskärnan. Och till sopinsamlingsställena därstädes. Plast- och mjölkburksinsamlingen här hemma säjer att det skulle vara dags.
Och nu säjer bilen det också. Den ska servas trots att jag inte just kör. Det är på tid om inte kilometrarna räcker till.
Så nu blir det utfärd. Troligen imorron. Och då ska alla samlade utanförstanärenden utföras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar