måndag 12 juni 2017

Aktivitetshanteraren

Så heter en del av min dator. Den berättar vad som är på gång. Avstannar den så är väl min dator inte längre igång.
Antar att det är lika med den del av mitt hushåll som kunde kallas aktivitetshanteraren - det lilla tambursbordet. Som nästan alltid är belamrat med lapar, grejor på väg nånstans och annat smått och gått. En nyckel som finns hos mej för säkerhets skull, böcker på väg till sin ägare, kvittenser som ska lämnas in, en viktig sten, komihåglappar av olika slag. Bara för att nämna några exempel.
Jag har länge tänkt att det bästa skulle vara om det lilla bordet skulle vara tomt men kom fram till att det är bäst när det finns något där för det  betyder att jag är mitt i det brusande livet - jag är igång så länge min aktivitetshanterare inte är tom. Inte nån längre tid i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar