lördag 18 juni 2016

Korta veckor - litet tid

Jag vet inte vad det är för fel på mitt sätt att hantera tiden. Den bara inte räcker till! Varje bokad vecka tänker jag - nästa vecka! Då ska jag ha sommarlovstid. Tid att vara i stan och pyssla i hemmet. Tid att gå på lunch. Tid att bjuda nån på kaffe. Tid att gå på loppis. Tid... Men en vecka hinner inte ta slut förrän nästa är fullbokad. Jag en ensam människa som borde ha all tid i världen.
Vart går min tid? Två dagar per vecka vill jag/borde jag viga för torpet. Annars gror det igen på gården. Ofta har jag tagit söndagen till hjälp för att få till det. Möten - ja, såna finns det ännu rester av från den aktiva perioden. Och på något sätt kommer det saker som bara måste in.
Gissa om det känns stressigt när det krävs att jag ska boka in nåt nytt! För så mycket pensionär är jag nog att om jag har tre saker bokade på en dag så klämmer jag inte in nån lunch eller annat kul den dagen. Jag vill ha lugn och ro med det kuliga.
En enda tom stadsdag har jag lyckats få in - och oj vad jag njöt! Och fredagarna fredade - men det är liksom nåt annat.
Är det nu så att jag har exakt ett torp för mycket? Två dagar per vecka är två dagar per vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar