fredag 12 december 2014

Glömskelista

Jag är med i en Facebookgrupp som heter Finordsakademin. Där hittat man på skämtsamma ord- ord med dubbelbetydelse, tvärtomord och allt möjligt annat. Härom dagen kom det ett ord som jag tycker kunde platsa i SAOL. Jag behöver det. Ordet var glömskelista. Tänk att lära sej att skriva en sådan!
Tex en sådan sak att man börjar fundera på en spisplatta, en locktång -stängde jag av den? Man lyckas rationellt övertyga sej själv om att man stängde av. Och i det skedet skall ärendet förpassas till glömskelistan och inte plockas fram en timme senare. Jag gör någon illa, jag begår ett fel. Rättar till och reder upp så långt det går. Efter det ska ärendet läggas i glömskelistan och inte ältas mera. En uppgift jag inte klarar av. Det ska jag acceptera och efter det lägga till glömskelistan.
Glömskelistan är inget man behöver läsa - den är till för att vi ska få lägga åt sidan och acceptera att allt vi gör inte är perfekt. Vi är ju bara människor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar