torsdag 8 december 2011

Sjukhusterror



Var och hälsade på på sjukhuset igår och fick bekräftat det som jag alltid har vetat. Sjukbesök skall ske med måtta! Aldrig mer än en, ja högst två personer på samma gång. I grannsängen låg en farbror som hade besök av någon som troligen var hans son och dennes kvinna. Och så länge det var så var det ok fast de talade onödigt högt. Och farbror fick se bilder i en laptop. men sen kom en kvinna till och då uppstod det som jag kallar sjukhusterror. De besökande blir för det första så högljudda att de stör andra och för det andra (och det viktigaste) börjar de umgås över huvudet på den som ligger i sjuksängen. Talar om sina eko-ägg och tapeter beställda från Holland och annat som är intressant att babbla om för dem. Och farbror ligger och tittar på bilder - säkert ganska nöjd. Men damerna kunde ha gått ut - de gjorde ingen nytta i sjuksalen!

1 kommentar:

  1. Nåt liknande hände på bb, min rumskamrat hade en väninna som också fött o hon o hennes man kom in i rummet o det blev rätt livligt ,karln hade illaluktande rakvatten o stod länge bredvid min säng (rummen är ju trånga) inte illa ment naturligtvis men jag var så besvärad. Håller med om att det kan bli för mycket, med tanke på de andra patienterna.

    SvaraRadera