tisdag 12 april 2011

Övningsgång



Inledde just påskstädningen med att bl.a. tvätta köksskåpens dörrar. varje gång jag gör det funderar jag varför jag valde sådana dörrar. Vackra är de men ack så opraktiska. Vita och inte släta. Dvs ytan är slät men de har en sån där ram. Och denna ram samlar smuts. Ibland går jag lös på den med tandborste (gammal avlagd). Nästa gång blir det helt släta dörrar utan krumelurhandtag. Nästa gång ser jag till att man inte ställer till det så att spiseln inte går att dra ut (för kort ledning), att jag inte lyder rekommendationerna om höjd, att diskhon inte är så nära kanten som den är nu. Nästa gång... Ja, är det så att man borde göra saker två gånger för att veta hur man vill ha det. Mycket av det jag nämner är sånt som ja anser att skåpleverantören borde ha fattat och varnat mej. Mycket hänger ihop med den kastrullkarusell jag ville ha. Bra är den men till vilket pris... Och konsekvenserna kunde jag inte själv se. Är nöjd med mitt kök för jag har ju planerat det själv men nästa gång gör jag annorlunda...
Vill också påpeka att jag står till förfogande med matrikelexperthjälp. modernt via webben!

2 kommentarer: