söndag 9 april 2023

Om att sälja en motionscykel

 Jag blev - som många av er vet - med motionscykel för ett tag sedan. Och jag cyklar inte. Knäna tog stryk tyckte jag - och det blir bara inte av att sätta sej på trampverket. Fast jag vet att det är så hälsosamt.
Ut ur mitt hus ska den.
La den på fb-loppisar (Marketplace och andra).
Först kom en som "inte hade tid" och ville anlita en transportfirma som jag vet att man inte ska anlita. Anmälde till Fb, blockerade.
Nästa var en med utländskt namn - profilen visade att det var en kvinna. Avtalade om träff för provning av cykeln idag kl 17.
Ingen kom - mannen på väg. Hmm. Jag var ute och väntade.
Så småningom kom en bil med tre svartmuskiga män. Hmm.
Förklarade förseningen med nån som hade genomgått en hjärtoperation Lät litet som friarna på Fb. Hmm.
Trevliga män visade det sej - önskade mej Happy Eastern.
En av dem satte sej att testa och skruvade och kollade. Verklig cykelexpert. De andra stod artigt i loftgången utanför dörren. Behövdes en second opinion så en till kom in.
Intervjuade den som stod kvar utanför och det visade sej att de kom från Pakistan och jobbade på ABB, Vasa uni resp inom forskning nånstans. Där kunde man bara se.
Helt hederliga människor. Är det nu så att jag är förstörd av alla mystiska och skumma typer jag möter på Fb och annanstans på nätet att jag är på min vakt fast jag inte skulle behöva. Är det nu så att de här som kommer irl är hederligare än de som kommer nätvägen? Svårt att säja. Måste ju nog erkänna att jag hade en livlina aktiverad när jag förstod att husband skulle komma.
Cykeln då? Nä expertisen trodde att den var för liten för den långa hustrun - precis som jag själv också har upplevt. Men det var ointressant i sammanhanget. Det intressanta var människomötet. De här svartmuskiga skulle jag ha kunnat bjuda på kaffe. Och hoppas att den hjärtopererade har det bra.
Så gott folk - en bra motionscykel till salu. 20e.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar