söndag 23 maj 2021

Talko

 Jag är dålig på att mingla. Känner mej obekväm på tillställningar där jag förväntas umgås med folk till höger och vänster. 
Men sätt mej i arbete och jag blir hur social och öppen som helst. Umgås till höger och vänster och lär känna folk på ett helt annat sätt än på kalasen eller grillfesterna.
Tänkte på det idag när jag mådde så bra när vi hade talko på kollo. (Talko som för övrigt utmärks med (finl.) i SAOL. Är det bara vi som arbaeitar ilaag?).
Nåväl - vi hade räfs- och städtalko och hann byta flera ord med varann mellan räfstagen. Diskuterade det vi höll på med men också annat. Sååå bra feeling!
I det här fallet fanns det ju också ett mervärde i att se resultatet av arbetet. Och för mej - kanske ett sätt att rota mej litet mer.
Att jag sen kom på en guldgruva i skogen gjorde ju inte saken sämre. Nässlor, gullvivor och mullhögar. Jess.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar