tisdag 8 maj 2018

På köpet

Det kom så starkt att jag blev förvånad. Egentligen genast när det blev klar att det blir köp och sälj. Det som kom är känslan av lycka över att jag kan bo kvar i min trivsamma lägenhet. I ett hem som i högsta grad är älskat. Att jag kan bo ett stenkast från stans centrum, mitt andra vardagsrum. Att jag kan vandra de traditinella promenadrutterna.
Det är ju så här att jag har sökt nåt större. Sökt och trott mej hitta - men inte kunnat slå till och lämna det jag har. Senast för ett år sen var jag ju på G igen.
Orsaken till sökandet har varit att jag har behövt mera rum för att få hem mina möbler från Sundom - för att kunna sälja det och börja odla på kolonilott i Sandviken. Så det att inte ha sundom är ju nog inget nytt.
Men nu löste det sej. Möblerna kommer att vara parkerade i Åminnehuset på Åminnekolonilotten. Och jag får bo kvar i lugn och ro. Och förhoppningsvis ha glädje av Åminne också.
Känner glädjefjärilar fladdra vid tanken.
Kanske jag borde sluta prenumerera på bostadsnyheter? Eller kanske inte..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar