lördag 17 maj 2014

EU-val

Om man får tro valanalytikerna som uttalar sej i dagens Vbl är SFP-mandatet hotat i det kommande EU-valet. Orsaken är att man väntar en högre röstningsprocent över lag och det betyder att SFP måste får väldigt många röster till för att ha en chans. Om det här är sant finns det bara en sak att göra.
Själv har jag inte hittat någon partihemvist. Men ofta nog röstar jag på en SFP-kandidat. Alternativen har varit SDP och De gröna. Den jag röstar på ska vara liberal, svenskvänlig, inte ultrahöger, gärna en kvinna (men inte så att jag röstar på en kvinna enbart för att hen är kvinna). Allt det här betyder att jag oftast hittar en lämplig kandidat inom SFP. Och nu - inför detta val - tycker jag att det är speciellt viktigt att rösta på SFP. Vi behöver nog en egen person som för vår talan (trots att det finns chans att de andra partierna också har goda svenska/svenskvänliga kandidater). Därför säjer jag till er alla som läser detta - rösta på en SFP-kandidat! Och det som ju är en självklarhet - utnyttja din rätt - låt ingen annan fatta besluten för dej - rösta! Väl mött i vallokalen den 25 maj - sitter själv i Sandvikens skola - eller på förhandsröstningsställena.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar