tisdag 28 januari 2014

Om radiointervjuer

Blev intervjuad av för Radio Vega igår. Temat var studier och om jag fattade rätt ville man höra en studiehandledare som varit med länge tala om vad som förändrats samt om trender i studerandenas sökningar. Det här skedde med kort varsel - jag skulle ju iväg på ögonundersökning. Hann krafsa ner några punkter och så kom hon. Nån frågade mej efteråt om jag var nervös. Nä det hann jag aldrig bli. Plus att det blev en trevlig pratstund med en sympatisk journalist. Och jag sa mycket. Och nu är jag nervös inför hur det kommer att låta. Hur det kommer att vara klippt ner till 5 minuter. Det var ju liksom många gånger fem minuter det jag sa.  Förändringar i handledandet - där hade jag en hel del men egentligen inte nånting om trender i sökandet.Och så förstås det där klassiska - vad jag skulle ha sagt ännu. Om jag skulle göra om det skulle jag mera lyfta fram det fantastiska i att få träffa studerandena öga mot öga, en och en. Att få se dem som de unika personer de är. På nåt sätt kom det säkert fram men... Bättre med tidningsintervjuer där man kan få läsa texten innan den går i tryck. Nå, onödigt att fundera - det är bara att lyssna. Idag - Radiohuset - Radio Vega - 15-17 - 5 minuter.Dessutom togs det en bild av mej - radion har bilder numera - och hon fick ta många innan jag var nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar